myblog

پس از ورود به سایت میتوانید وبلاگ خود را ایجاد کنید

رویای کار آفرینی

 

دنیای امروز، مشتمل بر مجموعه ای از عملکردهای مشخص و حساب شده ای است که میتواند با درایت فردی و گروهی ساختار تمایزات حداکثری را در قیاس با فرایندهای موازی و مشابه بنیان نهد. هویت جهان کنونی ما در راستای گردش چرخه  اقتصادی  شکل میپذیرد و با مجموعه ای از راهکار های بنیادین که در ترکیب با نو آوری و تخصص ، شکل پذیری معقول و قابل قبولی را ارائه میدهد ، آینده ای هموار را برای تمامی آحاد جامعه ترسیم کند.

 

دراین میان جایگاه اقتصاد که متاثر از مجموعه فرایند های عجین شده در علم سنتی و نوین  در همه سطوح و ابعاد جوامع بشری میباشد به عنوان یک نقش کلیدی غیر قابل انکار می نماید. در دنیای اقتصاد و پدیده رشد حداکثری زیر بناهای اقتصادی ، تنها میتوان این اصل مهم را به همه افراد یک جامعه یاد آوری نمود که در دنیای ثروت هیچ جایگاه قبلی وجود ندارد و تولید ثروت اولیه و متعاقب آن افزایش توانمندی نهاد های مالی جامعه تنها و تنها در تعامل با رشد هدفمند فردی امکان پذیر میگردد.

 

رویای کارآفرینی چندیست که دغدغه اصلی افراد و به خصوص نسل جوان می باشد که جدای از مسیر پر فراز و نشیب در رسیدن به هدف ، التزام عملی و تعهد بالایی را برای دستیابی طلب میکند. پدیده خویش فرمایی به جای رابطه سنتی بین کارفرما و کارجو و فراتر از آن کارآفرینی همواره به عنوان هدفی بلند پروازانه و در عین حال دست نیافتنی برای عموم افرادی که حداقل یکبار در زندگی فردی به آن اندیشیده اند در همه ابعاد فکری، نمود پیدا کرده که تغییر آن مستلزم ایجاد شکافی عمیق بین توانمدی ها و تردید ها است.

 

مفهوم کارآفرینی در ذات خود بدون در نظر گرفتن چرایی و چگونگی عوامل، ضوابط و ارتباطات، بستر جامعه و هویت فردی تک تک افراد، پدیده ای پیچیده است که بدون شک در هیچ قالبی گنجانده نمیشود لذا در تعریف آن نمیتوان تاثیر مجموعه ای را که متشکل از تعدد فاکتور های مبتنی بر علت ها و معلول ها پایه ریزی شده ، نادیده انگاشت. در ادامه سعی بر این است تا عوامل مرتبط و تاثیر گزار بر شکل گیری این مهم به تخصیص اشاره شود.

 

عوامل موثر بر کار آفرینی

 

جنبه های اقتصادی طرح پیش رو

بررسی علل و عوامل موفقیت یا عدم موفقیت کارآفرینان سهم مهمی در پردازش و شکل گیری یک ایده و به طبع آن هموار سازی بستر کارآفرینی دارا می باشد . با بررسی اجمالی از زندگی کارآفرینان برتر به جرات میتوان گفت که بدون در نظر گرفتن الگوهای موفق، احتمال موفقیت در این عرصه بسیار اندک است. همچنین نگرش اقتصادی و توانایی تحلیل فرایند های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ، سهم بزرگی در به تصویر کشیدن یک کسب و کار موفق را از آن خود میکند.

بررسی و مطالعه فرایند

 

فرایند مطالعه و اجرایی نمودن یک طرح مشخص ، مستلزم در نظر گرفتن همه پتانسیل های بالقوه و امکان تبدیل آنها به یک مجموعه عملیاتی است  که در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند به حالت  بالفعل تبدیل شود.این فرایند روندی غیر قابل اجتناب است که با انطباق پذیری حداکثری از الگوهای موفق میتواند تضمین کننده پیروزی در یک کسب و کار نوپا باشد.

 

ارزیابی بازار هدف

هر اقدامی که توسط یک کار آفرین به مرحله ظهور میرسد، پیش از اجرایی شدن میبایست در بستری متناسب با بازار عرضه و تقاضا به طور کامل الگو سازی شود . دیدگاه شومپیتر یکی از الگوهای موفق در ارزیابی اقدامات کارآفرینی و بر مبنای پنج عامل کلیدی محصول جدید ، روش های جدید تولید، گشایش بازار های جدید، دستیابی به مواد اولیه نوین و روشهای سازماندهی جدید استوار است.

 

شیوه های تامین مالی

یکی از اصلی ترین و مهمترین دغدغه های کارافرینی ، مساله تامین مالی و تعیین نرخ توازن بین سرمایه گزاری و سود دهی کسب و کار ها میباشد. عاملی بس مهم که در صورت عدم وجود تفکری که ارضاء کننده منطق اقتصاد در بستر شرایط حاکم بر جامعه باشد،  سرانجامی جز شکست نخواهد داشت. مشخص نمودن استراتژی دقیق میزان جذب سرمایه و تبدیل آن به بهره وری از نخستین چالش های پیش روی کار افرینان است.

بازاریابی مدرن و تولید محتوا

نظرات

 
هیچ نظری هنوز
هم اکنون ثبت نام شده? از اینجا وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403
اگر شما می خواهید که ثبت نام کنید فیلد نام و نام کاربری را پر کنید.