ساخت رپورتاژآگهی

 

 

رپورتاژ آگهی نوعی از آگهی های تبلیغاتی می باشد که دارای ساختار روایتی است. این نوع از تبلیغات می تواند رونق قابل توجهی به کسب و کارها داده و تاثیری بسیار مثبت در جذب مشتریان بوجود آورد. تبلیغاتی که در قالب رپورتاژ آگهی ارائه می شود مزایای بسیار زیادی برای خواننده، آگهی دهنده و منتشر کننده آگهی به همراه دارد. اگر یک رپورتاژآگهی به خوبی نگاشته شود، انتقال دهنده اطلاعات لازم برای یک تصمیم گیری آگاهانه در خصوص خرید محصولات و یا ارائه خدمات به مخاطبین می باشد که در قالبی بسیار گیراتر از تبلیغات معمولی، مفهوم آگهی را انتقال می دهد. آگهی دهندگان حرفه ای می دانند که با استفاده از رپورتاژ اگهی می توانند چهره ای متمایز را برای کسب و کار خویش به تصویر کشیده و آن را واجد صفات انسانی کنند.

 

 

ساختار رپورتاژآگهی و متن روایتی آن، پیام صاحبین کسب و کارها را به یاد ماندنی تر می کند. در این نوع از آگهی ها، خوانندگان بدون اینکه متوجه شوند، خود را به عنوان بخشی از داستان روایت شده می بینند و با جریان داستان و محتوای آگهی ارتباط برقرار کرده و اطلاعات موجود را به طرزی شگرف در خاطرات ثبت می کنند.این امر کمک می کند تا کسب و کار شما در یادها مانده و حتی باعث ترغیب مخاطبین در استفاده از محصولات و خدمات شما می شود.

 

اگر اطلاعات خود را در قالب یک داستان ارائه کنید، مخاطبین شما تاثیر بیشتری از محتوای اطلاعاتی شما خواهند گرفت. در واقع پیکربندی رپورتاژآگهی به نحوی است که با بیان متقاعد کننده تر و به یاد ماندنی ترپیام کسب و کارها ، به صاحبین آنها اجازه میدهد که به صورت تصاعدی، اعتماد مشتریان خود را افزایش داده و تبدیل به شاخصه ای بی بدیل در بین رقبای خود شوند.

 

 

رپورتاژآگهی های منتشر شده در یک وب سایت بی طرف، برای جذب مشتریان شکاک و دیر باور، به عنوان یک مرجع قابل استناد، می توانند وجهه خوبی به روند اجرایی کسب و کارها، به ویژه آن دسته از کسب و کارهای نوپایی که در شروع فعالیت های حرفه ای خویش هستند اعطا کرده و مخاطب سازی موثری را انجام دهند.آن دسته از صاحبین مشاغل که در ازای ارائه خدمات یا فروش محصولات خویش، هزینه های بیشتری را دریافت می کنند، به راحتی می توانند از رپورتاژ آگهی جهت نشان دادن ارزش کالا و خدمات خویش استفاده نمایند. رپورتاژ آگهی نه تنها بازگو کننده کیفیت خدمات و محصولات است، بلکه تشریح کننده همه زوایای پنهان و مورد سوال مشتریان نیز می باشد. استفاده تلفیقی از عکس ها و متون جذاب و گیرا می تواند اثر گزاری این نوع از آگهی ها را دو چندان کند.

 

چگونگی یک آگهی رپورتاژ موثربنویسیم؟

 

 

 

نگارش یک رپورتاژ آگهی همواره با مشکلاتی همراه است. ساخت رپوتاژ آگهی بسیار زمان بر بوده و انتقال مفهوم آن در قالبی جذاب برای مخاطبین میتواند چالشی بزرگ محسوب شود. حتی اگر صاحبین مشاغل خود تسلط کافی بر فنون نگارش داشته باشند ، گرایش آنها به استفاده از مفاهیم تخصصی در حیطه کسب و کار خود، باعث می شود که خوانندگان درگیر یک ارتباط موثر با محتوای آگهی نشده و نهایتا انتقال پیام به نحوی که مد نظر آنهاست صورت نگیرد. یکی از راهکارها اینست که از  کارمندان و اطرافیان خود که دارای قلمی شیوا و روان هستند بخواهیم تا به عنوان یک فرد غیرمتعصب، محتوای رپورتاژ آگهی شما را نگارش نماید. گزینه دیگر استخدام یک نویسنده است. با استخدام یک نویسنده آزاد کار، شما می توانید محتوا و متون جالبی را برای کسب و کار خود در قالب رپورتاژ آگهی داشته باشید.

 

نکات بسیار مهم در نگارش رپورتاژ آگهی

 

متن تهیه شده نباید به طور مستقیم به تبلیغات شما اشاره داشته باشد، بلکه باید به شکلی نامحسوس هدف تبلیغاتی شما را به مخاطبین منتقل کند.

 

در نگارش متن رپورتاژ سعی کنید نکات کلیدی که جنبه آموزش دارند را به کاربران خود منتقل نمایید. اطمینان مخاطبین شما حداقل چیزی است که در ازای انتقال اطلاعات شغلی خود به آنها دریافت می کنید.

 

انتخاب تیتری جذاب و زیبا برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق، بسیار مهم است. برای درک این موضوع فقط کافیست بدانید که بسیاری از دست اندرکاران تولید محتوا دارای تیمی منتخب از نویسندگان تحت عنوان شورای تیتر هستند!

  

و در پایان ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که وب سایت انتخابی شما جهت نمایش رپورتاژ آگهی، تاثیرزیادی در انتقال محتوای تبلیغاتی شما خواهد داشت!