myblog

پس از ورود به سایت میتوانید وبلاگ خود را ایجاد کنید

سئوی محتوای تبلیغاتی بر اساس کلمات پربازدید

سئوی محتوای تبلیغاتی بر اساس کلمات پربازدید

 

 

 

در یک کلام می توان گفت که سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و در برگیرنده تکنیک هایی است که رد پای وب سایت شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو دنبال میکند.سئو که مخفف کلمه (Search engine optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوست، تبلیغی است رایگان در بستر وب که باعث می شود ترافیکی رایگان و طبیعی از سوی موتورهای جستجو به سمت سایت شما هدایت شود.از آنجا که اساس هدایت ترافیک برمبنای سئو، برپایه کلمات کلیدی استواراست، امکان جذب و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری بسیار زیاد است.

 

اهداف سئو و اهمیت آن

 

چنانچه صاحب یک وب سایت و یا یک وبلاگ هستید، میدانید که در بازار رقابتی امروز، میلیون ها کاربر از موتورهای جستجو، جهت پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند، لذا استفاده از تکنیک های سئو و تسلط به آنها، می تواند شما را در صدررقابت های سطر اول گوگل و سایر جستجو گرها قرار دهد. اگر بخواهیم اشاره ای به اهمیت بهینه سازی وب سایت ها و محتوای تولید شده در آنها داشته باشیم، می توانیم به نکات مهم زیر اشاره کنیم:

 

طبق آمار، اکثرکاربران درهنگام جستجوی مطالب مورد نظر خود، یکی از پنج پیشنهاد اول را در صفحه نتایج جستجو انتخاب میکنند.

 

بهینه سازی وب سایت بر مبنای سئو، علاوه بر تاثیر مثبت در نتایج جستجو، یک تجربه کاربری مطلوب برای بازدید کنندگان نیز به حساب می آید.

 

ارتقاء رتبه شما در موتورهای جستجو، عاملی مهم دراشتراک گزاری مطالب وب سایت شما در شبکه های اجتماعی، نظیر لینک داین، گوگل پلاس، توییتر، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی است.

 

"67 درصد کلیک ها به پنج نتیجه اول گوگل اختصاص دارد"

 

  

در هنگام تایپ یک سوال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، پاسخ مرتبط با آنها از طریق صفحه نتایج (SERP)  نشان داده می شود. موتور های جستجو برای آنالیز اطلاعات شما و تصمیم گیری جهت رتبه بندی وب سایت،  مجموعه ای پیچیده از الگوریتم ها را به کار می گیرند که یکی از مهمترین آنها ، رتبه بندی بر مبنای سئو (Seo  ranking  factors)  می باشد.بنابراین واضح است که یک سایت بهینه سازی شده بر مبنای فاکتور های سئو، استحقاق بیشتری برای قرار گرفتن در صدر موتور های جستجو را دارا می باشد.

 

گوگل که از محبوب ترین موتور های جستجو است، بیش از 200 سیگنال را برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر گرفته   و مبنای دسته بندی وب سایت ها قرار داده است که بر اساس سئوی داخلی سایت (on page seo) و سئوی خارجی سایت (Off page seo) طبقه بندی شده است.

 

بهینه سازی سایت با سئوی داخلی (0n-page seo)

  

  

استاندارد سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو و کاربران آن بسیار مهم است و فاکتورهای سئو در بهینه سازی داخلی سایت، عاملی موثر در تحقق این امر است. این بخش حاوی قسمت های مهمی است که در ادامه به توصیف آن خواهیم پرداخت.

 

کلمات کلیدی (key words)

 

هر محتوای تولید شده که در قالب یک صفحه از وب سایت قرار دارد، دنبال کننده یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی محتویات صفحه مذکور، میتوانیم موضوع اصلی صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. مثلا اگر یک صفحه تبلیغاتی برای فروش گوشی تلفن همراه داشته باشیم، میتوانیم با به کار گیری طیف وسیعی از کلمات، همچون دوربین، سخت افزار تلفن، سیستم عامل، مشخصات فنی و ... در قالب متن، عکس (Alt tags) و عناصر HTML ، صفحه خود را به موتورهای جستجو معرفی کنیم.

 

تگ عنوان (Title tags)

 

عنوانی که برای محتویات صفحه خود انتخاب می کنید، علاوه بر صفحه نتایج موتور های جستجو، (SERP)  در تب مرورگرتان نیز قابل مشاهده است که از مهمترین و قوی ترین سیگنال ها به شمار می رود و دربر گیرنده کلمات کلیدی شماست. در صورتی که بخواهید یکی از این کلمات را به عنوان شاخصه کسب و کار خود معرفی و برند سازی نمایید، برای جدا نمودن آن کلمه از عنوان صفحه، از علامت های (- _ | « ») استفاده کنید.

 

تگ  H  یا  (Header tags)

 

تقسیم بندی اکثر صفحات وب  با تگ H صورت گرفته و در قالب چندین بخش و سر فصل  نمایش داده می شوند. تگ H می تواند در برگیرنده کلمه کلیدی اصلی و تگ های H2 تا H6 در برگیرنده کلمات مترادف باشند.

  

بهینه سازی محتوا ( optimization Content)

  

محتویات صفحه و مقاله شما باید حداقل متشکل از 300 کلمه و حاوی کلمات کلیدی و اصلی باشد. اگر در تولید محتوای کوتاه و بی کیفیت مداومت به خرج دهید، ممکن است به خاطر ارائه محتوای نازک، (Thin content) ، تحت مجازات الگوریتم گوگل پاندا قرار بگیرید.

  

لینک های داخلی (Internal linking) 

 

شما می توانید مهمترین بخش ها و دسته های سایت خود را از طریق منو و لینک های ناوبری (Navigation bars)، به کاربران و موتور های جستجو معرفی نمایید. بنا براین بسیار مهم است که از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک ها اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید هنگامی که امکان ارتباط مجموعه ای از مقالات تولید شده با یکدیگر فراهم است ، حتما از لینک های داخلی استفاده کنید.

 

ساختار آدرس ها (Seo-friendly url)

 

برای درک بهتر محتوای یک صفحه توسط موتورهای جستجو، ساختار آدرس صفحه (URL) بسیار مهم است. با قرار گرفتن کلمات کلیدی در URL  صفحه ، حتی کاربران نیز قادر به پیش بینی محتویات صفحه هستند. در ساختار URL  بهتر است از حروف ربط مانند ( یا ، با ، را ، in ، on  و..) استفاده نشود.

 

انتخاب نام و توصیف تصاویر (Alt-Tgs)

 

با بهینه سازی تگ Alt عکس های شما بهینه سازی شده و قابل توصیف می شوند. با آپلود شدن عکس ها بر روی هاست وب سایت، نام عکس نیز باید متناسب با محتوای تصویر انتخاب شود. کد نویسی معتبر و معماری استاندارد سایت، واکنشگرا بودن (Responsive) صفحات وب سایت نسبت به نمایش در موبایل، تبلت و دیگر دستگاه ها و سرعت مناسب صفحات وب سایت که از عوامل مهم در رتبه بندی وب سایت است، تاثیری مستقیم بر نرخ خروج از سایت ، (Bounce rate) دارد و از فاکتور های مهم و تاثیر گزار می باشد.

 

بهینه سازی برونی سایت یا سئوی خارجی سایت (Off-page seo)

  

  

بهینه سازی بیرونی سایت به مجموعه ای از فعالیت ها اطلاق می گردد که به طور کامل خارج از سایت اتفاق می افتد و می تواند فعالیت هایی نظیر لینک سازی، (link building) ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و فعالیت در شبکه های اشتراک گزاری بوکمارک، (Social bookmarking) را شامل شود. سئوی داخلی و سئوی خارجی مکمل هم بوده و می توانند تکنیکی بسیار موثر در افزایش رتبه سایت شما باشند.

 

لینک سازی (Link building)

 

لینک سازی به مجموعه ای از فعالیت ها و اقدامات اطلاق می شود که منجر به دریافت لینک از دیگر وب سایت ها می شود. بدون شک می توان گفت که تاثیر گزارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی وب سایت ها ، لینک سازی است. از بهترین روش های لینک سازی ، می توان تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند را نام برد. همچنین وبلاگ نویسی، کامنت گزاری در سایت ها، ارسال پست در انجمن ها، ثبت سایت در دایرکتوری و شرکت در سایت های پرسش و پاسخ ، از دیگر روش های تولید لینک است.

 

شبکه های اجتماعی (Social media)

 

در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید مقالات خود را به اشتراک گذاشته و به وب سایت خود لینک دهید. این کار می تواند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارجی باشد. ذکر این نکته ضروری است که لینک های دریافت شده از شبکه های اجتماعی از نوع nofollow  می باشند.

  

شبکه های اشتراک گزاری بوک مارک (Social bookmarking)

  

این دسته از شبکه های اجتماعی که با عنوان سوشال بوک مارک ها شناخته می شوند ، امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا آدرس صفحات مورد علاقه خود را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارند. اگر شما هم تمایل به فعالیت در اینگونه از شبکه های اجتماعی را دارید، می توانید با عضویت در آنها ، فعالیت خود را آغاز کنید. از جمله معروف ترین این شبکه ها می توان از Scopp.it – Reddit.com- delicious.com و Stumbleupon.com  نام برد. شما می توانید با توجه به زمینه فعالیت خود ، یکی از این وب سایت ها را انتخاب کنید.

  

تکنیک های سئو (Seo techniques)

 

به طور کلی میتوان تکنیک های بهینه سازی وب سایت ها را در دو بخش کلی خلاصه نمود:

 

بهینه سازی کلاه سفید (White hat seo) 

 

  

که شامل تکنیک ها و راهکارهای مفید از یک وب سایت است و با طراحی اصولی ساختار وب سایت ، مورد تایید موتور های جستجو می باشد. تکنیک های مورد استفاده در این بخش ، دارای ویژگی های خاصی هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 

مطابقت کامل با استانداردهای موتور های جستجو

 

عدم ارائه محتوای بی کیفیت و نازک شده

 

رعایت قوانین کپی رایتینگ

 

اثبات حسن نیت در تولید محتوا مبنی بر اینکه محتوای مذکور برای کاربران نگاشته شده است و نه صرفا جهت ارتقاء رتبه بندی در موتور های جستجو

 

انطباق کامل بین کلمات کلیدی معرفی شده به موتور های جستجو و محتویات همان صفحه

 

بهینه سازی کلاه سیاه (Black hat seo)

  

 

این روش شامل تکنیک هایی می شود که موتور های جستجو آن را تایید نمی کنند. این تکنیک ها که به عنوان اسپم از آنها یاد میکنند، غیر قانونی بوده و در صورت کشف عملکرد این قبیل وب سایت ها ، موتور های جستجوآنها را  مشمول مجازات خود قرار میدهند. در ادامه به شاخصه های اصلی تکنیک های کلاه سیاه اشاره خواهیم کرد.

 

تلاش برای فریب موتورها ی جستجو به منظور بهبود رتبه

 

هدایت کاربران از صفحه معرفی شده به موتورهای جستجو، به صفحه ای دیگر

 

هدایت کاربران به صفحه ای که محتوای آن بر خلاف چیزی است که به موتور های جستجو معرفی شده

 

مخفی کردن متون ، استفاده از فونت های کوچک و ریز و انتخاب رنگ پس زمینه برای متون و لینک ها

 

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword stuffing) و قرار دادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت

 

ایجاد محتوای بی کیفیت و کوتاه که با لینک ها و کلمات کلیدی اشباع شده اند

 

اگر بخواهیم تفاوتی را برای این دو مقوله قائل شویم، می توانیم بگوئیم که سئو بر مبنای تکنیک کلاه سفید برای جلب رضایت کاربران و خوشنود نگاه داشتن آنها طراحی شده، در صورتی که تکنیک های کلاه سیاه برای کسب رتبه در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ابزارهای سئو (Seo Tools)

 

  

حال که دیدی کلی در ارتباط با سئو و بهینه سازی سایت پیدا کردید، بد نیست مروری نیز بر ابزارهای سئو و نحوه استفاده از آنها داشته باشیم. ابزارهای مورد استفاده در زمینه سئو بسیار گسترده و فراوان هستند که به شما کمک می کنند تا در تحلیل و آنالیز وب سایت خود و رقبای خود موفق عمل نمایید. در ادامه به معرفی چند نمونه از این ابزارها می پردازیم.

  

 Google analytics

 

 مشاهده صفحاتی که بیشترین ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، تحلیل ترافیک و درصد ورود بازدید کنندگان از طریق موتور های جستجو، نرخ خروج از سایت و آنالیز وب سایت ها ، از جمله امکاناتی هستند که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد.

 

Google Search console 

  

این ابزار که توسط گوگل برای مدیران وب سایت ها و وب مستر ها طراحی شده ، خود تشکیل شده از مجموعه ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از تحلیل ها را از وب سایت خود داشته باشید. تشخیص محتوای تکراری، وضعیت ایندکس صفحات و نمایش سایت در موتور های جستجو ، از جمله خدمات این بخش می باشد.

 

Google keyword planner 

  

این ابزار امکاناتی جالب را برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت فرایند سئو یا کمپین های تبلیغاتی آنلاین به شما ارائه میکند که با کمک آن می توانید میزان جستجو برای کلمات مورد نظر در یک بازه زمانی به خصوص را کشف نمایید. فراموش نکنید که بدون فیلتر شکن، امکان دسترسی به این سایت وجود ندارد.

 

Google mobile friendly test 

  

سایت های واکنش گرا یا ریسپانسیو  (Responsive) دارای این قابلیت هستند که در هر ابزاری ، اعم از موبایل ، تبلت و یا سایر ابزار ها، به شکل صفحه نمایشگر آنها درآیند. گوگل برای این دسته از وب سایت ها اهمیت زیادی قائل است و با طراحی این ابزار به کاربران اجازه میدهد تا رزولوشن و تطبیق پذیری وب سایت خود را آنالیز نمایند.

  

Google pagespeed insights 

  

این ابزار با امکاناتی که به کاربران خود ارائه می دهد ، سرعت وب سایت کاربران را به خوبی آنالیز کرده و در راستای حل مشکلات موجود، راهکار هایی تاثیر گزار را پیشنهاد می دهد. فراموش نکنید که سرعت بار گزاری یک وب سایت ، عاملی بسیار مهم در رتبه بندی است.

  

Browseo  

  

شما با امکانات این ابزار می توانید به روش عنکبوت، موتورهای جستجو، محتوا یا لینک های وب سایت خود را ملاحظه نموده و در صورت بروز مشکل، نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

  

Open site Explorer 

  

این سایت ابزاری برای شناسایی و نمایش لینک هاست که در بخش Off-site   خود می تواند کمک زیادی به شما نماید.

  

کلام آخر

 

بازدید کنندگان وب سایت شما میتوانند تبدیل به مشتریان وفاداری شوند اگر و تنها اگر با انتخاب استراتژی های مناسب ، نسبت به جذب آنها از موتور های جستجو اقدام نمایید. فراموش نکنید ترافیک حاصل از موتور های جستجو، هنوز هم بهترین روش برای جذب بازدید کننده هستند.

  

کمپین طلایی بازاریابی

 

 

  

ساخت رپورتاژ آگهی
کد QR

نظرات

 
هیچ نظری هنوز
هم اکنون ثبت نام شده? از اینجا وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 29 اسفند 1402
اگر شما می خواهید که ثبت نام کنید فیلد نام و نام کاربری را پر کنید.