myblog

پس از ورود به سایت میتوانید وبلاگ خود را ایجاد کنید

تکنیک های بهینه سازی فروش آنلاین

 

تکنیک های بهینه سازی فروش آنلاین

   

با رشد روزافزون دنیای وب و فعالیت های آنلاین، قوانین کسب و کار ها نیز به سرعت در حال تغییر است. مشتریان همواره مهمترین رکن یک کسب و کار به شمار میروند. این واقعیت که سلیقه مشتریان دائما در حال تغییر است ، امری است غیر قابل انکار. ما باور داریم که دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای نوپا و امروزی، به زودی جای کسب و کار های سنتی را خواهند گرفت و این نکته نیز غیر قابل تردید است که مشتریان در حوزه تجارت آنلاین، اهدافی کاملا متحرک هستند و الگوی رفتاری آنان نیز غیر قابل پیش بینی است. در این مقاله سعی شده است تا با کالیبره کردن برخی از تکنیک های آشنا و همیشگی، این اهداف متحرک را مورد هدف مستقیم خود قرار دهیم!

 

1) ارائه پیشنهادات ویژه

 

 

پیشنهادات یک کمپین تجاری بنا بر نوع فعالیت آن می تواند موارد زیادی را شامل شود که بدون شک تخفیفات فصلی و دوره ای از مهمترین آنها می باشد. ارائه کوپن تخفیف در وب سایت ها ، یک ترفند ارتباطی ویژه با مشتری است تا به بهانه آن ، در مرحله اول ،ایمیل بازدید کنندگان سایت را دریافت کرده و در مراحل بعدی نسبت به پیاده سازی استراتژی های  تبلیغاتی خود اقدام کنید. دریافت ایمیل در قبال دانلود یک محصول خاص یا استفاده از اطلاعات مرتبط با یک موضوع ویژه ، از جمله اقداماتی است که در این چهار چوب قرار می گیرد.

  

2) اعتماد سازی و تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان دائمی

 

 

طراحی و پیاده سازی برخی از ایده ها جهت رضایت مشتریان کنونی و یا مخاطبین جدید وب سایت، می تواند در قالب خدمات ویژه برای یک سری از محصولات، تخفیفات دوره ای برای کاربران ثابت، ارتباط مستمر با مخاطبین خود از طریق پیام رسانها و شبکه های اجتماعی و تکنیک هایی از این قبیل باشد که در وفادار سازی مشتریان شما تاثیری عمده خواهد گذاشت.

 

3) پکیج های پیشنهاد هدیه

 

 

بسیار بعید است که کسی از گرفتن هدیه خوشحال نشود ، بنابراین با تکیه بر همین اصل ساده و با ارسال هدایای تبلیغاتی، موجی را ایجاد کنید تا منجر به بروز تجربه ای بی نظیر در مشتریان شما شود.

 

4) طراحی و اجرای مسابقات

 

 

طراحی یک شیوه خاص و پر هیجان در مسابقه ای که توسط شما ایجاد شده ، میتواند روند جذاب سازی کسب و کار شما را دو چندان کند. اصول ساده ای که در طراحی این دست از مسابقات وجود دارد، می تواند موفقیت اهداف دنبال شده از اجرای آنها را تضمین کند. طراحی یک تکنیک جدید در اجرای مسابقات، استفاده از رسانه های اجتماعی جهت انتشار پست های متنی،صوتی و تصویری، وضع قوانین واضح و مشخص و استفاده از سیستم نظر سنجی برای ترغیب مشتریان به مشارکت بیشتر، همه و همه جزئی از این روند می باشد.

 

5) دکوراسیون خوبی برای فروشگاه اینترنتی خود ترتیب دهید

 

  

استفاده از عکس های با کیفیت از محصولات خود و گلچین بهترین و جذاب ترین آنها، می تواند در ارتقاء فروش شما نقشی مهم داشته باشد. این تصاویر باید معرف بهترین و محبوب ترین محصولات شما برای پیشنهاد به کاربرانتان باشد که نه تنها در صفحه اصلی سایت قابل مشاهده است بلکه در صفحات بعدی نیز قابل روئیت باشند.با این تکنیک شما میتوانید کاربران خود را از طریق معرفی محصولات ویژه فروشگاه خود ، به سمت سایر محصولات سوق دهید.

 

6)استفاده از ابزار های آنلاین

 

 

در پشت هر وب سایت موفق یک مدیر موفق نهفته است که میداند بیش از هر چیز باید نقش یک مشاور و راهنمای دلسوز را برای مشتریان و مخاطبین خود بازی کند. داشتن تعاملی پویا بین مدیر سایت و دست اندرکاران آن با مشتریان، ایجاد یک تجربه لذت بخش کاربری را تضمین میکند.استفاده از ابزارهایی مانند چت بات ها ، فیلتر های جستجوی هوشمند و سایر ابزارها به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر ایجاد حس رضایت در مشتریان، اطلاعات مفیدی را نیز از آنها جمع آوری کنید.

 

7)کاهش ریسک خرید

 

 

نگرانی های کاربران خود را یک بار و برای همیشه رفع نمایید. بسیاری از کاربران همواره با دغدغه های ذهنی بیشماری که نشات گرفته از عدم اطمینان آنهاست، دست به گریبان هستند، که با شفاف سازی در مورد محصولات و خدمات خود و همچنین پشتیبانی قدرتمند، می توان گامی مهم در اعتماد سازی برداشت. این موارد می تواند شامل شفاف سازی در سیستم حمل و نقل و هزینه های آن، تحویل سریع کالا و یا ارائه سریع خدمات، ضمانت بازگشت پول در صورت خرابی کالا و یا عدم رضایت از آن، و شفاف سازی در زمینه تراکنش های مالی و درگاه های اینترنتی پرداخت پول باشد.

  

8)نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

 

 

طبق بررسی های انجام شده، حدود 93 درصد از بازدیدکنندگان فروشگاه های آنلاین، هیچ خریدی را انجام نمیدهند! با استفاده از یک استراتژی هوشمند، شما می توانید از این ظرفیت استفاده نموده و ارتباط خود را با آنها شکل دهید.در هر وب سایت ، بخش وبلاگ، مهمترین عامل درجذب ترافیک به سایت است. ارائه یک کتاب الکترونیک، دوره های آموزشی کوتاه مدت یا ابزارهای رایگان در ازای  دریافت ایمیل کاربران ورودی میتواند یکی از تکنیک های هوشمند شما باشد. اهمیت این مساله زمانی آشکار می شود که شما با تنظیم بانک اطلاعاتی از ایمیل های ورودی، کمپین ایمیل مارکتینگ خود را راه  اندازی نمایید.

 

9)استفاده از نماد های اعتماد الکترونیک

 

 

در پاره ای از موارد، مشتریان شما علیرغم میل باطنی برای تهیه یک محصول خاص از فزوشگاه شما، صرفا به خاطر نگرانی از سوء استفاده های احتمالی در سیستم پرداخت، از خرید خود منصرف می شوند. استفاده از نماد های اعتمادد الکترونیک در این راستا، به شما کمک می کند تا ضمن اعتماد سازی، نظر مشتریان را برای ادامه یک رابطه بلند مدت جلب نمایید.

 

10)استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران شما و در وب سایت شما (UGC)

 

  

آغاز یک ارتباط می تواندفراهم کننده زمینه های فروش باشد، بنابراین جای تعجب نیست که اکثر وب مستر های حرفه ای و مدیران وب سایت ها ، به افزایش تعامل و ارتباط با مخاطبین تا این حد اهمیت میدهند. ثبت نظرات و پیشنهادات و ارائه یک سیستم پرسش و پاسخ در قالب نقد عملکرد وب سایت شما، در فراهم نمودن زمینه های فروش بسیار موثر است. بازخورد های واقعی کاربران سایت شما و اشتراک گزاری آنها در شبکه های اجتماعی ، چه اینکار توسط خود کاربران انجام شده باشد و چه توسط خود شما، تاثیری مثبت در افزایش قلمروی فروش شما دارد.

 

11) نظر سنجی های دوره ای

  

 

برای اینکه نشان دهید مشتریان شما تا چه حد برای شما ارزشمند هستند، نظرسنجی های دوره ای انجام دهید تا آنها بتوانند دیدگاه های خود را برای ارتقاء کیفیت خدمات و محصولات شما ارائه نمایند. همچنین برای ترغیب کاربران خود جهت شرکت در نظرسنجی ها ، از سیستم ارائه پاداش استفاده کنید. سوالات زیادی هستند که می توانید در این بخش مطرح نمایید . این سوالات بسته به اهداف شما در طراحی این نظر سنجی ، می تواند متفاوت باشد. حتی المقدور این سوالات باید کوتاه و تعداد آنها کم و در چهارچوب حوصله کاربران شما باشد.نحوه آشنایی مشتریان شما با سایت، سطح رضایت آنها در استفاده از خدمات سایت، تجربه کاربری، برتری های سایت شما یا نقطه ضعف های آن نسبت به سایت های رقیب و نیازهای احتمالی دیگر مشتریان  از جمله این سوالات هستند.

 

12) ارسال پیام برای سبد های رها شده

 

  

فارغ از اینکه به چه دلیل سبد های خرید شما توسط کاربران رها شده است ، با به کار گیری یک سیستم کارآمد برای ارسال پیام در قالب ایمیل و اس ام اس ، می توانید مشتریان خود را برای تکمیل خرید، ترغیب نمایید. این دسته از پیام های ارسالی، دارای ویژگی های مشترکی هستند. شخصی سازی پیام ها با ذکر نام مشتری، ارسال پیام در اسرع وقت و ارسال بیش از یک پیام، از مهمترین ویژگی های این دسته از پیام ها هستند.

 

13)توسعه و بهینه سازی ناوگان حمل ونقل

 

 

 

از نکات مهم در ارسال محصولات، مشخص نمودن زمان دقیق ارسال محصوله توسط مشتری می باشد. مشخص نمودن وضعیت ارسال محصول، امکان ردیابی محصول، طراحی گزینه های مختلف جهت ارسال و تحویل، اطلاعات دقیق و شفاف از هزینه های حمل و نقل و ارائه پیشنهادات تشویقی برای تحویل رایگان و سریع محصول، از جمله این نکات می باشند.

 

14)ساخت صفحه فرود یا صفحه محصولات

 

 

طراحی یک صفحه ورود خلاقانه برای جلب توجه کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و تبلیغات وارد وب سایت شما می شوند، از اهمیت زیادی برخوردار است. در طراحی این صفحات باید توجه داشت که ارائه اطلاعات جامع و تا حد امکان خلاصه شده، با رعایت اصول تبلیغ نویسی میتواند در تصمیم گیری نهایی کاربران برای استفاده از خدمات و یا خرید محصولات شما بسیار موثر باشد.

 

15) طراحی تبلیغات بر اساس تلفن های هوشمند

 

 

با توجه به اینکه همه ما گوشی های هوشمند خود را تقریبا در همه ساعات شبانه روز همراه خود داریم، تبلیغاتی که در گوشی های همراه به راحتی دیده شوند از اهمیت خاصی برخوردار است.لازمه این امر داشتن یک وب سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو است که قابلیت تغییر شکل در دستگاه های مختلف و بر اساس نوع صفحه نمایش آنها را داشته باشد.این تبلیغات که به راحتی در اپلیکیشن های موبایلی از جمله تلگرام قابل نمایش است ، میتواند یک بازار جغرافیای وسیع برای مخاطبین خاص شما باشد.

 

16) پیاده سازی سیستم گفتگوی آنلاین

   

 

اگر هنوز برای فروشگاه خود سیستم گفتگوی آنلاین را پیاده سازی نکرده اید، باید بدانید که از رقبای خود بسیار عقب افتاده اید. در نظر سنجی های انجام شده بالاترین سطح رضایت در مشتریان فروشگاه های آنلاین، در کیفیت و نوع ارتباط مشتریان با شما می باشد.در این نظر سنجی، میزان محبوبیت روش های تماس و برقراری ارتباط به ترتیب، 73% برای چت آنلاین، 61 درصد برای ایمیل و 44 درصد برای تلفن های همراه گزارش شده است.

 

با دانستن این نکات شما می توانید افق دید گسترده تری برای طراحی تکنیک های تبلیغاتی خود داشته باشید و با عملیاتی نمودن این تکنیک ها ، گامی موثر در بهبود شرایط کسب و کار خود بردارید.

 

کمپین طلایی بازاریابی

 

 

 

 

کد QR
8 گام در اجرای موفق کمپین های تبلیغاتی آنلاین

نظرات

 
هیچ نظری هنوز
هم اکنون ثبت نام شده? از اینجا وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403
اگر شما می خواهید که ثبت نام کنید فیلد نام و نام کاربری را پر کنید.