myblog

پس از ورود به سایت میتوانید وبلاگ خود را ایجاد کنید
ویژه شده

7 نکته طلایی در جذب مشتری

دنیای امروز دنیایی مبتنی بر اقتصاد است و پایه های اقتصاد بر پایه قوانین حاکم بر بازار استوار می گردد. اگر شما هم به عنوان عضوی از جامعه بازاری که هر روزه با مشتریان گوناگونی برخورد دارند به دنبال جذب مشتریان بیشتر برای فروش بیشتر هستید با ما همراه باشید.

بازاریابی و تبلیغات مجموعه ای از عملکردهایی است که ارتباط  دو سویه بین شما و مخاطبین تان برقرار می کند. هر قدر این ارتباط  تاثیرگذارتر باشد احتمال برقراری ارتباطی قوی تر دور از ذهن نخواهد بود. افراد یک جامعه در طی روز در معرض هجوم امواج خروشان تبلیغاتی  قرار می گیرند که به ندرت توجه آنها به این هجم وسیع تبلیغات جلب می شود، حتی اگر بعد از گذشت چند دقیقه ازمحتوای این تبلیغات پرسیده شود احتمالا 98 درصد مردم این تبلیغات را به خاطر نخواهند آورد.

 

تبلیغات و بازاریابی موفق صرف نظر از بستر حاکم بر آن که می تواند با انواع ابزار های رسانه ای از قبیل تلوزیون، رادیو، بیل بردها و پوسترهای تبلیغاتی ، شبکه های اجتماعی و وب سایت ها انجام شود دارای اصول و قواعدی کلی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

1)  محتوای تبلیغات باید جذابیتی ذاتی داشته باشد

برای ارزیابی این مساله باید دقت شود که آیا محتوای تبلیغاتی توانایی جذب حیطه وسیعی از مخاطبین را دارد یا خیر، مثلا تبلیغاتی که مختص آقایان است آیا می تواند مورد توجه خانم ها قرار گیرد یا خیر؟

 

2)  سوق دادن مشتری به سوی اقدام

کیفیت و ایده یک تبلیغ باید به نحوی باشد که مخاطب را برای انجام یک سلسله از اقدامات در راستای تبدیل شدن به یک مشتری تحریک کند. این اقدام می تواند درگیر کردن ذهن مخاطب و اقدام به یک تماس تلفنی باشد.

 

3)  تبلیغات باید احساسات مخاطبین را برانگیزد

ساختار تبلیغات باید به گونه ای باشد که تمام حواس مخاطب را درگیر خود کند

 

4)  تحریک حس کنجکاوی

مخاطبین باید علاقه مند به پرس و جو و تحقیق درباره موضوع تبلیغات انجام شده بشوند و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در آنها زنده بشود.

 

5)  شگفت زده کردن مخاطبین

از همه امکانات و پتانسیل های موجود جهت سورپرایز کردن مخاطب خود استفاده کنید. این امکانات می تواند یک تصویر یا ویدئوی عجیب و یا یک همایش غیر معمول باشد.

 

6)  انتقال سریع اطلاعات

منتقل نمودن اطلاعات محتوای آگهی و سرعت آن بسیار مهم است اما باید در نظر داشت نحوه انتقال اطلاعات باید چالش برانگیز باشد و حتی المقدور ذهن مخاطبین را درگیر کند.

 

7) فراتر رفتن از قواعد تبلیغات

نو آوری و خلاقیت در تبلیغات می تواند ضامن موفقیت یک تبلیغ باشد. خرق عادت و تمایز با ساختار معمول سهم مهمی در تاثیر گذاری و ماندگاری پیام تبلیغ در ذهن مخاطبین دارد.

[embed=videolink]{"video":"

","width":"400","height":"225"}[/embed]

به خواندن ادامه دادن
1327 Hits
0 نظرات