بازاریابی مرورگرها و مو تورهای جستجو 

 

 

یکی از اجزای مهم بازاریابی آنلاین، موتور های جستجو می باشند که مبحثی را تحت   عنوان بازاریابی موتور های جستجو در سالیان گذشته (search engine marketing)   مطرح نموده اند. این تکنیک که باعث بالا بردن نرخ بازدید صفحات وب سایت در نتایج    موتور های جستجو می شود، به اختصار(SERP) نامیده میشوند که ترکیبی از بهینه   سازی محتوای سایت (SEO) و تبلیغات است. 

 

با افزایش روز افزون وب سایت ها و به طبع آن افزایش حجم محتوا و اطلاعات در بستراینترنت،  موتورهای جستجو، برنامه ریزی برای نمایش طبقه بندی شده و اصولی محتوای تولید شده و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط صاحبین وب سایت ها را در اواسط دهه 1990 آغاز نمودند.

 

با سازماندهی و تعریف قوانین جدید جهت نمایش اطلاعات در موتورهای جستجو،مفاهیمی همچون تبلیغات کلیکی (pay per click) که در مدل جدید کسب و کار توسط موتورهای جستجو پایه ریزی شد، توانست به سرعت، تفاوتی چشمگیر در نحوه معرفی آن دسته از وب سایت هایی که در ازای پرداخت هزینه از این گونه خدمات استفاده می کنند، نسبت به سایرین به وجود آورد.

 

درآمد موتورهای جستجو از کجاست ؟

 

 

موتورهای جستجوی زیادی در حال حاظر در حال فعالیت می باشند که موتور جستجوی گوگل محبوب ترین آنها است. موتور جستجوی گوگل دارای اجزای مختلفی است که گوگل ادوردز (google AdWords) یکی از این بخش هاست. این بخش فراهم کننده بستری مناسب برای بازاریابی بر اساس کلمات کلیدی مورد نیاز کاربران است و باعث ایجاد شکافی عمیق بین استفاده کنندگان از این شیوه تبلیغاتی با سایر رقبا می شود. البته با توجه به هزینه بر بودن تبلیغات در گوگل ادوردز که باید به دلار پرداخت شود، این شیوه با وجود موثر بودن برای همه مناسب نیست. همچنین وجود تحریم هایی که توسط خود گوگل در ارائه پاره ای از خدمات، از جمله در بخش گوگل ادوردز اعمال شده، باعث میشود تا دسترسی به این نوع خدمات خالی از اشکال نبوده و در بسیاری از موارد برای متقاضیان آن، از طریق شرکت های واسط که عملا این گونه تحریم ها را دور میزنند، انجام پذیرد. به وضوح قابل پیش بینی است که استفاده از خدمات اینگونه شرکت ها، خود هزینه های مورد نظر را چندین برابر میکند.

 

با توصیفات انجام شده این سوال مطرح میشود که چه راهکارهایی برای تبلیغات آنلاین و معرفی خدمات وجود دارد؟ اولین راه این است که شما با راه اندازی وب سایت و یا وبلاگ ، اولین و مهمترین قدم را برای رسیدن به هدف خود بردارید. البته باید به خوبی به به این نکته واقف باشید که داشتن وب سایت، تازه شروعی برای یک سلسله از فعالیت های منظم و مستمر است. بسیاری از افراد گمان میکنند که با راه اندازی وب سایت خود دیگر همه چیز تمام است و از همان لحظه شروع به کسب درآمد و یا افزایش درآمد های موجود خواهند نمود. گمان اشتباهی که بسیاری از کسب و کارهای نوپا را پس از مدتی از کار دلسرد می نماید.

 

 

نوزادی را در نظر بگیرید که از بدو تولد تا مرحله استقلال در بزرگسالی، چه مراحلی را باید بگذراند تا این امر محقق شود! مسلما این امر مستلزم صرف وقت،هزینه و همچنین مراقبت های ویژه ای است که وجود آن انکارناپذیر است. این مثال نمونه عینی یک کسب و کار آنلاین است، بدین معنی که از زمان شروع فعالیت های شما در محیط وب، تلاش و پشتکار زیادی باید صرف شود تا به مرور زمان، تلاش شما به نتیجه برسد.

 

دومین شیوه جهت معرفی کسب و کارخود، استفاده از وب سایت هایی هستند که در حیطه تبلیغات و بازاریابی آنلاین مشغول فعالیت می باشند. بسته به نوع و کیفیت تبلیغات در اینگونه وب سایت ها، هزینه ها و تعرفه تبلیغات می تواند رایگان و یا با دریافت هزینه انجام شود.

 

 

سومین روش موثر در تبلیغات، استفاده از شبکه های اجتماعی است که تاثیری شگرف در معرفی کسب و کار شما دارد. فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، لینک داین، تلگرام و اینستاگرام، از مهمترین این شبکه ها می باشد. همچنین شما میتوانید از همه روش های فوق و به صورت همزمان برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمایید .

 

 

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که اکثر شیوه های فوق در نهایت با معرفی صفحات ایجاد شده شما به موتورهای جستجو کار خود را آغاز می کنند.آنچه بسیار مهم است ساختار مشابه در اکثر این روش هاست که از یک فرمول خاص تبعیت می کند.

 

" تولید محتوای مناسب تبلیغاتی + تعریف محتوا بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر + معرفی به موتور های جستجو"

 

اگر به هر دلیلی قادر به دنبال کردن این فرایند نیستید، می توانید معرفی کسب و کار خود را با برون سپاری به وب سایت ها و یا متخصصین در این حیطه به انجام برسانید.